Як спілкуватися з підлітком
- Для того щоб існував емоційний зв'язок з підлітком, проводьте з ним якийсь час, щоб він не відчував себе покинутим і непотрібним.
- Побудуйте довірливі стосунки з підлітком, перш ніж переходити до нотацій і важливих тем бесід.
- Не відмовляйте підлітку в спілкуванні з вами, навіть якщо для цього потрібно буде відкласти справи!
- Спілкуйтеся з підлітком відповідно до темпу розвитку його стосунків з навколишнім світом.
- Для збереження емоційного контакту вкрай необхідне спілкування. Спілкуйтеся з підлітком на цікаві для нього теми, вивчіть молодіжну субкультуру, читайте їхні журнали, щоб бути «продвинутим». Тоді дитина відчує, що вона та її світ вам цікаві, і стане більше довіряти вам. У жодному разі не критикуйте молодіжні рухи, стилі, музику, моду у присутності підлітка. Ви можете загубити нитку спілкування з ним.
- Ніколи не обговорюйте особистість підлітка і його вчинки в присутності інших людей, особливо друзів і однолітків. Вони не люблять, коли їх з кимось порівнюють, ставлять інших у приклад. Це розцінюють як замах на їхню особистість.
- Підліток повинен відчувати себе корисним. Дайте йому можливість відчути себе помічником у якийсь загальній сімейній справі.
- Не зловживайте своєю любов’ю і турботою. Намагайтеся не проживати за нього життя. Висловлювання «Я краще знаю, як тобі вчинити» або «Я роблю це заради тебе, тому що люблю тебе» нещирі, і підліток їх не сприймає.
- Ніколи не ображайте підлітка. Коли дитина чує від батьків ворожі, різкі, брутальні слова, вона зберігає образу на все життя, бо занадто тонко влаштована психіка і його сприйняття навколишнього.
- Пам’ятайте – підліток не дитина! Він перебуває на стадії переходу до дорослого життя, його основні якості – незалежність і самовизначення. Батьки, самі того не розуміючи, лишають підлітка без емоційної підтримки і починають з ним словесну війну. Наші наміри як батьків можуть бути добрими, але результати однозначно погані.
- Батьки, що зловживають своєю владою фізично, штовхаючи, б’ючи дітей, можуть спричинити шкоду фізичному і психічному розвитку, а ще більшу шкоду – емоційному розвитку підлітка, що значно ускладнить його доросле життя.
- Разом із тим підліток хоче бути частиною родини і в той же час бути незалежним від родини. Часто це виражається як потреба в особистому просторі. Виділення особистого приміщення і можливість його самостійно оформити – ось ці бажання підлітків, котрі, якщо задовольняються у супроводі прояву любові, сприяють формуванню почуття незалежності.
- Підлітки потребують емоційної незалежності. Коли ви запитуєте дівчинку-підлітка про якогось її друга, вона звинуватить вас утому, що ви лізете не у свою справу. Це не означає, що вона від вас щось приховує. Це говорить лише про те, що, не розкриваючи батькам своїх почуттів і думок, вона стверджує своє емоційну незалежність. Батьки повинні поважати подібні настрої підлітків. Потреба в даному виді незалежності може проявлятися в небажанні приймати ваші прояви любові.
- Не дивуйтеся, якщо ваша донька-підліток раптом відмовиться від вашої допомоги. Тепер вона хоче все робити сама, при тому не так, як би це зробили ви.
- Інколи це відбувається не тому, що вона потребує вашої допомоги, а тому що не хоче, щоб їй про це нагадували.
- Підлітка необхідно підтримувати. І один із засобів підтримки є похвала. Тільки одним із факторів похвали повинна бути щирість, а іншим її конкретність. Якщо батьки не можуть похвалити підлітка за певні результати чи конкретні дії, то необхідно оцінити його намагання.
- Важлива царина підліткової незалежності – це його музичні смаки. Підлітки обирають свою музику. Нема в підлітковій культурі нічого важливішого за музику. Музика може торкнутися серця і душі людини. Батьки, які критикують музику, вибрану підлітком, безпосередньо критикують і самого підлітка. Вони повинні поділяти почуття своєї дитини, і тоді вона відчує вашу підтримку
Пам’ятайте: підліток у змозі думати логічно, і він зробить правильні висновки. Поверніться обличчям до своєї дитини, і ай вам щастить!
Список використаних джерел:
- Н. Мішана // semya.potrebitel.ru
- Журнал «Класному керівникові усе для роботи» Корисні поради на кожен день. Шпаргалка для вчителя.. Випуск 3.№7 (55) липень 2013 р.
- Шкільний світ. Про все, що турбує дитину…»
Кiлькiсть переглядiв: 2064
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.